Herr Stofil sätter ribban för moralen och vett och etikett.

I dagens dekadenta tidevarv inriktas allt mer eller mindre på ett slit och släng samhälle.

Gemene man förbrukar allt mer varpå det gamla slängs på soptippen.

Stanna upp ett tag fundera på det faktum att så mycket intressanta och fullt brukbara tingestar hamnar på tippen istället för att återanvändas.

Ta vara på historien genom att bevara dessa föremål och vill du inte bevara dom själv, sälj eller skänk bort dom.

I hopp om bättring då allt enligt mig kan sammanfattas med ju förr desto bättre.

Bästa hälsningar Herr Stofil

lördag 19 september 2015

Förbryllande


När jag på en av mina resor på grund av den uppkomna värmeböljan fick ett behov av att släcka törsten så promenerade jag in i närmsta lanthandel för att inhandla en läskedryck och då dom inte hade varken Loranga eller Champis så fick jag inrikta mig på en känd gammal klassiker och beslutade mig för att inhandla en Colaflaska.


När man sen står vid kylskåpet så infinner sig en frågeställning för på varje flaska finns tryckt namn på olika individer, döm om min förvåning när jag sen efter febrilt letande övergivit mitt sökande och uppsöker en expedit för att ställa frågan om huruvida mitt namn inte finns närvarande.


Expediten tittade lite förvånat på mig och sa förläget - nej min bäste herre, Herr Stofil finns inte med men gå gärna in på hemsidan delaencola och sök efter ditt namn.


Så jag fick moloket vandra tillbaka till kylen och välja den namntext som erbjöds och undertecknad är relativt missnöjd om inte sagt lätt irriterad på presentationen som på flaskan lyder gubben.


Möjligheten att jag mot all förmodan skulle bemöda mig att använda datorn för att kontrollera om mitt namn finns närvarande på hemsidan är troligtvis högst osannolikt då det endast finns en Herr Stofil även om jag har smaklökar som föredrar Coca cola.

Bästa hälsningar Herr Stofil

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar